mandag den 10. oktober 2016

Lidt om skolen

I det her indlæg kommer det til at handle omkring min skole her i Argentina.........




Den skole jeg går på hedder "Centro Polivalente de Arte", også forkortet C.P.A., og udover at være en almindelig skole, er der meget fokus på kunst. Skolen er opdelt i 6 årgange, 3 i underbygningen og 3 i overbygningen. Selv går jeg i 5to, som svarer til cirka 2.g.

Skoledagen, for mig, starter omkring kl. 7:30, hvor at vi skal stilles op på rækker, 2 og 2, piger sammen og drenge sammen, og mens der er nogen, der hejser det argentinske flag, bliver nationalsangen spillet. Efter det, går eleverne til deres klasser, først 6to (De ældste), og nedefter.

Vi har som regelt 6-7 moduler om morgen, og slutter kl. 11:35 alle dage, på nær torsdag, hvor vi slutter 12:10. Mandag og onsdag har jeg også timer om eftermiddagen (mit "linjefag"), fra kl. 14:15-18:40, tirsdag og torsdag har jeg en times idræt om eftermiddagen, og fredag har jeg fri om eftermiddagen. Jeg har linjefaget "artes visuales", og man kan også vælge "folklore" (en argentinsk dans), klassisk dans og musik.

I min klasse er vi cirka 30 elever, og aldersgruppen er mellem 15 og 19 år, og vi bærer allesammen uniform.

#Billeder
Med mine klassekammerater Dana, Miguel, Benja og Marianela i en kunsttime
Fra venstre: Lara, Agus, Manu og mig

Med Lara, Marian og Euge, 3 af mine tætte veninder fra klassen
Min skole er rigtig god, jeg har det rigtig skægt med mine klassekammerater, selvom jeg måske ikke lige altid forstår alt ;) Men det går heldigvis kun fremmad med det spanske, og jeg er begyndt at kunne forstå mere og mere.

-Rachel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar