onsdag den 7. december 2016

Salta la linda

Nu er sommerferien officielt begyndt. Fra idag (d. 7/12) og frem til cirka 1. marts har jeg sommerferie. I weekenden var jeg på en lille "pre-sommerferie ferie" med mine forældre i Salta, Argentina, og det vil jeg vise lidt billeder fra......



Vi tog afsted fredag morgen cirka kl. 9:30, og forud ventede der en køretur på cirka 11 timer fra Formosa til Salta. Vi kørte igennem provinserne Chaco og Santiago del Estero, indtil vi endelig ankom til Salta om aftenen.

Da vi ankom til Salta, tjekkede vi ind på hotellet og bagefter tog vi ud og spise, og fik den skønneste mad, blandt andet "empanadas salteñas" og en mini-asado med pommes frites og salat, inden at vi smuttede tilbage til hotellet.

En af tjenerne fra restauranten med tøj i "Gaucho" stilen

Med mine forældre, min tío Manu og tía Tina

Skal lige siges at argentinsk mad er fantastisk, og det her var ingen undtagelse!

Lørdag var mine forældre til konference hele dagen, så jeg var sammen med to danske og en italiensk udvekslingsstudent fra AFS, som bor i Salta. De gav mig en rundtur i byen, og der var rig mulighed for at snakke, drikke tereré og bare hygge

Inde i katedralen


Udsigten fra bjergtoppen fejlede bestemt ikke noget ;)

Med Anne Sofie, Rainer og Arthur, som alle er udvekslingsstudenter i Salta

Smuk solnedgang








Katedralen
Søndag var jeg for migselv det meste dagen, og også lidt sammen med familien
Med min mor og Tina

Stille og rolig søndag



Mamá y papá

Mandag gik turen tilbage til Formosa, hvor vi denne gang kørte gennem provinsen Jujuy, som ligger i det allermest nordvestlige hjørne af Argentina



Mange kalder Salta for "Salta La Linda", som betyder "Det smukke Salta", og det må jeg sige at det er rigtigt. Salta er en rigtig smuk provins, med bjerge, gamle bygninger, smuk natur og meget mere, og jeg vil bestemt gerne tilbage igen, hvis jeg har muligheden for det.

-Rachel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar